sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Bull's All Out - ekan viikon fiilikset

Aloitin maanantaina uuden Jari "Bull" Mentulan nettivalmennuksen, jonka tavoitteena on antaa kaikkensa sekä kasvattaa lihasmassaa 9 viikon aikana. Treeni tulee olemaan kovaa ja ruokaa tulee olemaan paljon enemmän kuin mihin olen tottunut. Onneksi otin uuden itselleni uuden valmennuksen, sillä loukkaantumiskierteen jäljiltä salimotivaatio oli päässyt hieman karkaamaan jonnekin.

Itse treenistä ja ruokavaliosta en voi puhua kuin kohtuu ympäripyöreästi, mutta nyt ensimmäisellä viikolla treenejä kertyi 4. Ohjelmista oli mahdollista valita kahdesta erilaisesta ja itse valitsin naisille suunnatun ohjelman, jossa painotus on hieman jalkatreenipainotteinen (yllätys ;)). Treenit kuitenkin vaihtuvat viikottain ja ensi viikon ohjelmassa näyttikin olevan jo 5 treeniä. Sarjojen pituudet hieman vaihtelevat, mutta se mikä ei muutu on se, että aina annetaan kaikkensa. 



Tein maanantaina ensimmäisen treenin Maijan kanssa ja kyseessä oli etureisitreeni. Etureidet ovat olleet aina heikoin osani ja hyvä että nyt lauantaina vihdoin alkaa helpottamaan kipu jaloista. Torstaina teimme vielä takareisitreenin, joka kieltämättä kärsi kovasta maanantain treenistä etenkin kyykkyjen osalta. Ensi viikolla onkin sitten odotettavissa 3 "jalkapäivää", joten toivottavasti keho tottuu nopeasti kovaan rasitukseen. Yleensä kun olen tottunut tekemään jalat kerran viikossa. 

Mitkä olivat odotukseni valmennukselta? Odotan tietysti kehitystä, mutta etenkin haluan saada salimotivaationi takaisin. Lisäksi tietysti toivon lihasmassan kasvua, mutta tämän valmennuksen jälkeen haluan aloittaa taas kiristyksen. Koska tässä valmennuksessa mennään plussilla aika pitkälti, en odota huikeaa tiivistymistä kuten vaikkapa Bikinillä, mutta sen voi sitten aloittaa tämän jälkeen. 9 viikkoa on kuitenkin pitkä aika, joten eiköhän niitä muutoksia tule. Onneksi otin myös muutoskuvat, etten tule sokeaksi omalle kehitykselle :) 


Ensimmäisen kokonaisen viikon jäljiltä fiilis on hieman väsynyt, mutta tyytyväinen. En tiedä onko se treenien rankkuus mikä väsyttää vai yksinkertaisesti unenpuute. En ole saanut nukuttua öisin kunnolla, joten sen suhteen täytyy ehdottomasti tehdä parannus. Lihas kun ei kasva ilman kunnollista lepoa. Meno kuitenkin myös muuttuu vain rankemmaksi tästä myöskin. 

Treenit ovat tuntuneet muuten hyvin kropassa, mutta takareisi- sek' selkätreeni olisi voinut mennä paremmin perille. Eilinen rinta-olkapäät-ojentajat-setti on mennyt ilmeisen hyvin perille ja kyllä huomaa, että uusia lihaksia on löytynyt uusien liikkeiden myötä. 

Huomenna trenit sitten taas jatkuvat ja ensi viikon treenit taitavat jaksottua päiville: ma, ti, to, pe ja la. Sunnuntaina olisi tarkoitus vielä mennä Megazonen jäseniltaan, joten tekemistä riittää. Keskiviikkona olisi siis ainoa täysi lepopäivä. 

6 kommenttia:

  1. Mulla on kans nuo jalkajumit pitkäkestoisia, siksi pakko tehdä vapaapäivänä reenit (ma varsinkin), jotta selviän edes keskiviikkona töihin :DDDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla ei myöskään toi työmatkapyöräily helpota hommaa yhtään, koska reidet on jo siitä 5km rypistyksestä ihan hajalla ja auta armias sitte jalkapäivän jälkeen :D Mut eipä auta, varsinkaan nyt 3 jalkapäivän viikkojen kanssa!

      Poista
  2. Erotellaanko valmennuksessa jotenkin miesten ja naisten osuudet sillain että nämä ovat vain näkyvillä tietylle sukupuolelle. Esimerkiksi jos on nainen näkeekö hän myös miehille tarkoitetut ruokamäärät ja treenit vai vain niin sanotusti puolet valmennuksen sisällöstä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Erotellaan ja molemmille on näkyvissä eri painoluokat :) Näet siis kaikki vaihtoehdot!

      Poista
  3. Oliko tuossa ruokavalio-ohjeessa vaihtoehtoisia proteiinilähteitä, kuten bikini challengessä on proteiinipankki? En haluaisi sellaiselle ohjelmalle, mikä on omaan makuuni liian yksipuolinen, missä tyyliin ainut esim. iltapalavaihtoehto on rahka.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua, mä en kyllä muista yhtään :o Ainahan ne voi toki korvata ristiin ja olettaisin että kyllä tossakin oli vaihtoehtoja. Mäkään en nimittäin oo mikään intohimoinen rahkan suhteen! :)

      Poista