maanantai 25. huhtikuuta 2016

Bikinichallenge: Maanantaimittaus viikko 2

Ensimmäinen viikko bikinichallengesta on nyt ohi. Eniten haasteita viikkoon toi treenien määrä, joka jäikin sitten neljään sen viiden sijasta. En ole kuitenkaan kovinkaan huolissaan tästä, sillä puuttumaan jäi yksi viikkotreeni, joka ei vaikuttanut kovinkaan tehokkaalta kun sen ensimmäisen kerran tein. Kävin kuitenkin salilla kolme kertaa ja tein yhden ylimääräisen aerobisenkin tasoittaakseni treenaamattomuuttani. Viimeinen treeni piti tehdä eilen, mutta tavaroiden roudaaminen roskalavalle ja asunnon raivaus käy sekin jonkinlaisesta treenistä.


Ruokien suhteen mentiinkin muuten nätisti, mutta eilen yksi välipalarahka jäi syömättä. Alkuviikosta nälkä vaivasi jatkuvasti, mutta nyt näläntunne on helpottanut eikä ruoka-aikaa huomaa enää kuin kellosta. Jo viikon jälkeen tuntuu siltä, kuin kroppa olisi ottanut uuden ruokavalion hyvin vastaan. Vedenjuonti tuottaa edelleen ongelmia, mutta ehkä siihenkin tottuu.

Sitten niihin mittoihin. Tietysti viikossa ei tule mitään kovin järisyttäviä muutoksia, mutta jostain se on aloitettava. Mitat otin tänään aamulla ja ne ovat seuraavanlaiset:

Viikko 2 mitat: (suluissa edellisviikon tulokset)

Paino: 68kg (69,2kg)
Vyötärö: 77cm (79cm)
Lantio: 100cm (101cm)
Navan kohdalta: 89cm (90cm)
Rinnan ympärys: 93cm (95cm)
Rinnan alta: 79cm (80cm)
Hauis: 31cm (31cm)
Reisi: 61cm (61cm)

Monet naisista näyttävät jälleen kerran valmennuksen aikana kyttäävän pelkästään painoa. Tämän aamun kuumin puheenaihe näytti olevan se, paljonko kellekin on tullut viikossa painoa lisää (iik) vai onko ollut onnekas ja paino on lähtenyt laskuun. Painohan ei ole tällä valmennuksella yhtään mikään mittari ja vaaka pitäisikin heittää täysin nurkkaan. Töissäkin moni kyselee montako kiloa aion laihduttaa ja joudun joka kerta korjaamaan, että ei, en laihduta vaan kiinteytän. Koita sitten ummikoille selittää näiden kahden eroa.


Tämä viikko onkin sitten hieman erilaisempi viikko, sillä torstaiaamuna pääsen vihdoin Lontooseen! Siellä on tarkoitus viettää 5 ihanaa päivää ainakin ilman treeniä ja aion myös tietysti vierailla pubissa vaikka alkoholi onkin pannassa valmennuksen ajan. Loma on varattu aikoja sitten eikä tämä projekti tähän kaadu. Täytyy vain suorittaa korvaavia toimenpiteitä (lue: ylimääräisiä aerobisia) loppuvalmennuksen ajan, niin hyvä siitä tulee. 10 viikkoa on pitkä aika ja turha stressaaminen ei ainakaan edistä mitään. 

Tällä viikolla on tarkoitus treenata tänään, huomenna sekä keskiviikkona. Kunhan syöminen pysyy edes jossain määrin ruodussa Lontoossa, minkään näköistä hätää ei pitäisi olla :)

Reippain mielin siis jatketaan viikolle 2!

2 kommenttia:

  1. Mä veikkaan,et Lontoossa tulee tota ylimääräistä aerobista ihan hyvin, kun juoksee kaupasta toiseen, haha! :D Ainakin me käveltiin sielä viikon aikana viime kesänä joka päivä noin 15- 20 km :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se voi olla ;) Oon ainakin suunnitellu jo reissua VS:lle ja Primarkiin ♥

      Poista