Romanttinen miniloma Tallinnassa

Vietimme viikonloppuna poikkeuksellisen hempeää viikonloppua, sillä suuntasimme Samin kanssa kahdestaan yhdeksi yöksi Tallinnaan romanttiselle minilomalle. Saimme mahdollisuuden testata Elämyslahjojen kautta Rocca Al Mare-hotellia ja samalla pääsimme käymään Virossa pitkästä aikaa kaksin. Viimeksi kun piipahdimme vain lyhyellä risteilyllä käymättä maissa ollenkaan.

Matkaan lähdimme Eckerö Linen laivalla ja onneksi sen matka-ajat olivat lyhentyneet muutaman vuoden takaisesta kolmesta tunnista vain hieman yli kahteen tuntiin. Viron laivoilla kun ei liiemmin tekemistä ole. Perille Tallinnaan saavuimme klo 17:45 ja suuntasimme suoraan taksilla Rocca Al Mare-ostoskeskukselle, jonka läheisyydessä hotellimmekin sijaitsi.

Hotelli sekä kauppakeskus ovat selkeästi sivummalla, kuin missä turistit yleensä pyörivät, mutta onneksi taksi kulkee ja sen hintakin oli erityisen edullinen; n. 9 euroa suuntaansa. Hotelliin kirjautumisen jälkeen ehdimme pyöriä vielä parisen tuntia kauppakeskuksessa kaikessa rauhassa sekä käydä kevyellä illallisella. Virossa on mukava käydä ostoksilla, sillä siellä on sentään hieman eri valikoima liikkeissä kuin Suomessa ja Ruotsissa. Eniten omaan mieleeni olivat Rocca Al Maren sisustusliikkeet, joista kirjoittelen myöhemmin erikseen.
Shoppailun jälkeen siirryimme varsinaiseen romantiikkaosuuteen eli siirryimme takaisin hotellille. Meille romantiikka merkitsee ennen kaikkea yhdessäoloa ja toisen seurasta nauttimista. Välillä arjen keskellä romanttiset eleet jäävät itse kultakin vähemmälle vaikka teemmekin usein pieniä juttuja yhdessä. Ainahan kaiken ei tarvitse olla niin yltiöromanttista vaan tärkeintä on toisen ilahduttaminen ja huomioiminen.

Iltaa vietettiin hedelmälautasen sekä kuohuviinin parissa ja katsottiin yhdessä West Hamin peliä Samin kännykän näytöltä ♥ Reissulla juhlistettiin samalla meidän kihlajaistemme kuukausipäivää sekä viime maanantaina ollutta 5,5-vuotispäivää. Jos jostain pidän tiukasti kiinni niin joka kuukausi on vietettävä kuukausipäivää ainakin jossain muodossa, jotta pääsemme viettämään hieman normaalista arjesta poikkeavia kahdenkeskisiä hetkiä.

Aamulla kävimme hotellilla aamupalalla ja sitten olikin jo aika pikkuhiljaa lähteä takaisin kotia kohti, sillä laivamme lähti jo klo 12:00. Ennen lähtöä ehdimme poiketa monen muun suomalaisen turistin tavoin Superalkossa sekä Sadamarketissa. Agressiivisista myyjistä huolimatta pääsimme poistumaan jälkimmäisestä ostamatta mitään. Mikäli olisimme olleet heikompaa tekoa, olisimme varmasti muutoin poistuneet eräästä kiskasta sähkölamautin mukanamme...

Itselleni tyypilliseen tapaan aloin heti suunnittelemaan jo seuraavaa reissua ja ensi kerralla voisimme yhdistää Tallinnan matkaan kauan suunnittelemamme kylpylämatkan. Tässä myös hyvä lahjavinkki jouluksi!

Oletteko te reissanneet paljon Tallinnassa ja mitä olette yleensä tehneet? :)

Postaus toteutettu yhdessä Elämyslahjojen kanssa!
  1. Nam toi hedelmälautanen! Näyttää niin herkulta. Roccassa aina käyny niissä sisu-liikkeissä ja haluan vielä käydä autolla siellä shoppailemassa :3

2. Ihanan reissun ootte tehny! :) Pitää itekin harkita tällaista. Toi kylpyläloma vaikuttaa kans ihanalta! ♥