maanantai 8. toukokuuta 2017

FitMama - Hyvinvointia äidille

Aloitin pari viikkoa sitten FitFarmin äideille suunnitellun valmennuksen, jonka tavoitteena on saada perheenäiti voimaan hyvin. Mainoslauseen mukaan koko perhe voi hyvin, jos äiti voi hyvin. Valmennuksen ei ole tarkoitus olla mikään superdieetti vaan oikeasti taata äidille eväät arjessa jaksamiseen joko jo raskaana ollessa tai sitten synnytyksen jälkeen. Valmennus kestää virallisesti 6 viikkoa, mutta itse aion ainakin noudattaa imetysruokavaliota niin kauan kuin imetän, joten mitään 6 viikon pikapyrähdystä tässä ei olla ottamassa eikä tietysti liiallinen laihduttaminen imetysaikana olekaan suotavaa.
Valmennukseen kuuluu ruokavaliot painoryhmittäin sekä erikoisruokavalio myös imettäjille. Itse valitsin imetysruokavalion, sillä haluan varmistaa ennen kaikkea riittävän maidontulon enkä ole valmis laihtumisen takia riskeeraamaan muutenkin jo niukkaa maidontuloa. Treenejä on mukana muutamia erilaisia, mm. vaunutreenejä sekä nopeita circuitteja. Itse olen jättänyt treenit toistaiseksi vielä väliin, vaikka liikuntalupa minulla olisikin jo. Rakennan ensin mieluummin peruskuntoa vaunulenkeillä sekä etsin kadonneita lihaksiani TRX-nauhojen avulla. Raskauskiloja on vielä muutama jäljellä, mutta niin saa ollakin!
Itse koen ruokavalion tällä hetkellä tärkeimmäksi jutuksi, sillä se vaikuttaa kaikista eniten maidontuloon ja maidon ravinteisiin. Ensi kuussa olisi kuitenkin tarkoitus aloittaa treenit Elixialla, kun tyttö on tarpeeksi vanha menemään lapsiparkkiin. Täytyy muistaa aloittaa salitreenit tarpeeksi kevyesti.

Muistakaahan myös osallistua Sodastreamin arvontaan täällä! Kivaa viikkoa kaikille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti