keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Treenimotivaatio hukassa

Huhheijaa, tässä sitä painitaan taas tutun ongelman parissa. Vaikka meneillään on treenaa tosissaan-tammikuu, salimotivaatio on kuin muisto vain. Olen koko aamun pohtinut sitä, miten jaksaisinkaan mennä salille. Alunperin suunnittelin meneväni hiihtämään, mutta sekin nyt sitten jäi. Tiedän sen, että kunhan vain pääsen sinne salille niin tekeminen alkaa maistua, mutta silti jokin puuttuu. 

Ehkäpä se on vain tartuttava itseään niskasta kiinni ja mentävä sinne salille ennen töitä. On se kyllä kumma, kun jaksan illasta toiseen kannustaa omia asiakkaitani treenaamaan, mutta itseäni en sitten saa liikkeelle. Eilen kävin pelaamassa megazonea 2,5 tuntia ja siellä kyllä viihdyin. Punttien nosteluun kiinnostus on tällä hetkellä enemmän kuin nollassa, mutta jotain pitäisi silti tehdä.

Voi olla, että juuri tämä kun PITÄISI tehdä jotain on se ongelma, mutta kun en oikein voisi olla tekemättä mitään. Parina viime viikkona treenien tiellä on ollut selkeä unenpuute ja unirytmin sekaisin oleminen. Loman aikana tuli valvottua usein pitkälle aamuun (jopa kuuteen ihan muuten vaan), joten olen tässä yrittänyt palautella unirytmiä siihen malliin, että heräisin edes viimeistään kymmeneltä. Joillekin sekin on myöhään, mutta tälläiselle iltatyöläiselle ihan sopiva aika.

Olen aina ollut mieluummin salilla yksin treenaavaa sorttia, mutta ehkä nyt tarvitsisin sen treenikamun, jotta oikeasti menisin sinne salille. Olen myös harkinnut sen oman PT:ni palkkaamistani takaisin ja jos homma ei ala sujumaan, pakkohan se on taas tehdä. Pieni tauko salista kyllä voisi tehdä hyvää, mutta onneksi juuri uusin jäsenyyteni EVOlle. 

Ehkä tässä nyt ääneen pohdittuani olen tullut siihen tulokseen, että menen tänään treenaamaan vähän selkää ja olkapäitä ennen töitä ja pistän itseni liikkeelle. Treenin jälkeen voinkin sitten ihmetellä, että mikä tässä nyt oli taas niin vaikeaa ja nauttia vaikkapa saunasta hyvillä mielin. Ja pliis Hennesin paketti, tule jo pian!

Onko teillä muilla treenit sujuneet vai takkuaako teilläkin? Millä te karkotatte treenipeikon? Vinkkejä otetaan ilomielin vastaan!

3 kommenttia:

  1. Mulla on ihan sama juttu, unirytmit meni lomilla ihan sekaisin ja nyt treenikään ei maistu :( Lisäksi mulla on vähän flunssaa, joten ei senkään takia napostele treenaus vielä ollenkaan. Itse olen huomannut, että parhaiten treenipeikkoon puree aamutreenit, silloin kun ei kerkeä miettimään sitä että meneekö vai ei. Harmi vaan, kun mulla on yleensä jo herätessä niin kova nälkä, että tyhjällä mahalla ei ois mitään asia reenille. Aamiaisen jälkeen sitten taas ei enää saa aikaiseksi :D Noh, eiköhän se tästä, suvantovaiheita on kaikilla.

    VastaaPoista
  2. Mulla on tää motivaation puute niin tuttu tunne. Vielä ei ole keriinyt tän vuoden puolella tää ongelma kehkeytymään, mutta sekin lähinnä vaan ajankysymys. :/ Silti vaan on jostain löydettävä se tarmo mennä sinne salille, sillä kehitys on suurin motivaatio! ;)

    VastaaPoista
  3. Tää on tosi kiva tää sun blogi :) Ootko koskaan ajatellu tekeväs videoita videoblogin muodossa :) :) http://vlogia.com on ainakin suomalainen paikka jota kautta voi videoita tehhä. Tosi kiva ois nähä niitä sulta!

    VastaaPoista