torstai 27. elokuuta 2015

Esittelyssä treenikaveri: Lotte

Esittelyssä treenikaveri: Lotte
Ikä: 24
Asuinpaikka: Espoo
Pituus: 173 cm

Harrastukset ja treenitausta:
Harrastin nuorempana useita lajeja, kuten jalkapallo, koripallo, salibandy ja yleisurheilu, taisin joskus käydä tanssitunneillakin. Jalkapalloa harrastin useamman vuoden KTP:n tytöissä omassa ikäluokassani. Muita lajeja harrastin noin vuoden verran, ehkä vähemmänkin. Futiksen harrastaminen loppui, kun olisi pitänyt yhdistyä toisen jengin kanssa ja treenit olisivat olleet huomattavasti pidemmällä kuin ennen.

Kun neljä vuotta sitten muutin Helsinkiin, kouluni tarjosi ryhmäliikuntatunteja ja satunnaisesti kävin niillä. Vasta Camillan tavatessani olen tajunnut, että ehkä tässä pitäisi vähän aktivoitua liikunnan suhteen. Tällä hetkellä olen ostanut SATS-Elixiasta itselleni PT:n (Iiron), jota tapaan ainakin nyt kerran viikossa. Iiron kanssa katsotaan minulle sopiva treeniohjelma, jota teen sitten joko kahdessa osassa tai sitten yhdellä kerralla kokonaan. Tarkoitukseni on kuitenkin käydä 2-3 kertaa viikossa treenaamassa joko kuntosalilla tai ryhmäliikunnoissa (Camsun sanoin höpöhöpöliikunnassa).

Hitaasti, mutta varmasti aion alkaa käymään lenkillä. Iiiiik! Oon ihan surkee pitkän matkan juoksija.

Tavoitteesi:
Tämän hetkisenä tavoitteena on kasvattaa kestävyyskuntoa, polttaa rasvaa ja kasvattaa myös samalla vähän lihasmassaa. Kuten varmasti arvatakin saattaa, niin kisoihin en ole tähtäämässä vaan ihan omaksi ilokseni tätä teen. :)

Suurin saavutuksesi:
Jaa-a. Mitään suurta liikunnallista saavutusta ei minulla oikein ole. Oon ihan tällänen tavis.

Ruokavaliosi:
Nyt on menossa hieman kevennetty ruokavalio, jossa on vähäisesti rasvaa ja hiilihydraatteja maltillisesti. Sokereita vältetään mahdollisimman paljon, käyttämällä sokerittomia, sokeroimattomia tai vähäsokerisia tuotteita. Ruokavalion tarkoituksena on ennemminkin takoa mulle päähän se, että hyvä ateriarytmi on 5 ateriaa päivässä.

Muistakaa kuitenkin treenatessa, että pitää syödä!! Jos ei syö tarpeeksi ja kuluttaa paljon, niin keho alkaa polttamaan lihaksia saadakseen energiaa.

Onko sinulla mitään urheiluvammoja, jotka vaikuttavat treeniisi?
Ei onneksi, vain mustelmia on tullut, ei sen enempää.



Montako kertaa viikossa treenaat ja kuinka paljon kerrallaan?
Aikaisemmin taisin jo tästä mainita, mutta tarkoituksena on siis treenata 2-3 kertaa viikossa ja niiden lisäksi käydä lenkeillä. Ajallisesti salilla treenatessa menisi vähintään tunti, enemmänkin riippuen treenistä. Tietty kaikenlaiset muut vapaa-ajan urheilut, kuten golf ja seikkailupuisto Huipussa käynti ovat vain plussaa.

Millaiset ovat treenivarusteesi?
Sanoisin, että aika peruskuteet mitä kaikilla muillakin näkee eli toppeja, t-paitoja ja ¾-housuja. Mun pitäisi kyllä hankkia uusia treenivaatteita, oon koko ajan kattomassa H&M:stä uusia kuteita. :)

Treenimottosi?
Hmm… Tätä pitääkin kyllä miettiä. Tykästyin kyllä yhteen mottoon, jonka näin Bull’s All Out Facebook kuvassa. ”The only place where success comes before work is in the dictionary.”
Toi vaan on niin hyvä!

Miten tsemppaat itseäsi treenatessasi?
Oon luonteeltani tosi kilpailuhaluinen, se ei ehkä ihan heti tuu esiin, mutta kyllä se sieltä pinnan alta silloin tällöin kumpuaa. Pyrin aina tekemään parhaani, tein sitten mitä tahansa. Yleensä salilla luovutan vasta siinä vaiheessa, kun en vain enää fyysisesti pysty tekemään jotain. Onneksi PT:n avulla löytää vaihtoehtoisia tapoja.

Terveiset lukijoille:
Liikunnantäyteistä syksyä kaikille! Muistakaa myös levätä, kun keho sitä vaatii.


t. Lotte

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti