Ruotsin reissu 13.-15.2.2016

Käytiin parisen viikonloppua sitten pitkästä aikaa risteilemässä ja ai vitsi, olihan tätä odotettu! Tukholma on aina ollut lempikaupunkini matkakohteena ja vaikka pääsin sinne edes pieneksi hetkeksi, teki se minut valtavan onnelliseksi. Olen aina myös tykännyt käydä laivalla ja etenkin Silja Linen laivat ovat olleet meidän suosiossa.

Tällä kertaa valitsimme päivän niin, että pääsimme SIlja Serenadelle. Nuuskamuikkusillehan laiva on siitä huono, että se seilaa Suomen lipun alla, joten myyntiajat ovat hieman hankalahkot. Muuta shoppailua se ei estä, joka varmasti tuli jo selväksi muutama postaus sitten :)

Mitä sitten laivalla tehtiin? Olimme tilanneet hyttiimme hyttitervehdyksen eli yhden ruusun sekä kuohuviinipullon. Mikäs sen parempaa kuin aloittaa reissu heti kättelyyn pienellä hemmottelulla. Meillä oli myöskin merinäköalallinen hytti, josta sitten kurkimme Kustaan miekan ohituksen. On se aina yhtä jännää miten niin iso laiva mahtuu niin pienestä välistä.

image5

Lauantai-illaksi olimme varanneet buffet-illallisen, sillä etenkin alkupalapöytähirmuna sinne on vain pakko päästä. Olen ehkä siinä mielessä outo, etten koskaan edes käy katsomassa mitä pääruokapöydässä on vaan tyydyn aina vain alkupala- sekä jälkiruokapöytien antimiin. Tämäkään kerta ei tehnyt poikkeusta sääntöön. Iltasella tuli tehtyä pakollinen pubikierros laivan baareissa, mutta pääsimme kuitenkin ihan ajoissa nukkumaan, jotta jaksoimme sitten sompailla Tukholmassa muutaman tunnin.

image2 (1)

image1 (1)

Aikaa maissa emme tällä kertaa viettäneet kovinkaan kauaa. Suunnitelmissa oli ainoastaan käydä Laserdomella moikkaamassa siellä töissä olevia kavereitani sekä kävin myös antamassa ruotsalaisille lapsille nenuun pelikentillä. Toiseksi tulleella pelaajalla oli yli puolet vähemmän pisteitä kuin minulla.

Kävelimme Laserdomelta keskustaan ja samalla tuli nähtyä mm. paikka, jossa Ruotsin pääministeri Olof Palme murhattiin. Muutoin kiertelimme hyvin vähän kauppoja lukuunottamatta Gina Tricotia sekä kirjakauppaa, josta ostinkin itselleni hieman uutta lukemista.

Palattuamme laivalle piipahdimme Sunflower oasis-kylpylässä. Kylpylä oli pienoinen pettymys, sillä uudistuksen jälkeen siellä oli ainoastaan kolme samanlaista poreammetta eikä muuta. Lisäksi kylpyläosasto oli täynnä lapsia eivätkä riehuvat lapset sekä pienet poreammeet oikein sovi yhteen.

Myöhemmin jatkoimme ostosten tekemistä laivan Tax Freessä ja ostokset ovatkin tarkemmin esitelty täällä. Shoppailun jälkeen suuntasimme El Capitaniin ihanalle ystävänpäivän illalliselle ja täällä saimme onneksi nauttia hyvästä ruuasta kaikessa rauhassa. Muutamat drinksut tuli myös otettua sunnuntai-illan kunniaksi vielä illallisen jälkeen.

image4

image3

Reissu oli kaikinpuolin todella onnistunut ja tarkoituksena on lähteä uudelle matkalle taas ennen kesää.

Käyttekö te paljon laivalla? :)
  1. Kuolailen noita jälkkäreitä täällä :D

2. Ei siellä pääruokassa oo ku hyiyökensyö tavaraa. Parempi vain pitäytyä katkaravuissa ;)

1. Joo niin on! Parempi tosiaan pysyä hyväksi todetuissa vaihtoehdoissa ♥

3. Voi ihanaa, miten lomafiilis tuli tästä postauksesta! :) Meillä menee pisteitä vanhaksi kesällä, joten meidänhän on "pakko" lähteä reissuun ;) Kun asuin Tampereella, käytiin tosi usein laivalla ja nyt on käyty kerran vuodessa :) Voi että, olisikin jo ihana mennä lomailemaan!

1. Noniin, siitä vaan sitten varaamaan reissua jo ;) Kannattaa muuten toimia ajoissa, kun nekin hinnat nousee mitä lähempänä matka on. Mullakin on tässä just lentoliput Lontooseen varauksessa, jihuu!

4. Muutaman kerran vuodessa, enimmäksekseen käydään Tallinnassa mutta kerta, pari myös Tukholmassa :) Tykkään erityisesti Vanhasta kaupungista ja on se luksusta päästä kahtena aamuna valmiiseen pöytään. Meillä on nykyään Food Garden aamiainen tai vastaava, ihanaa aloittaa aamu tuoreilla hedelmillä ja skumpalla :) Teidän reissu kuulosti kyllä kivalta!

Maiccu

1. Joo vanha kaupunki on kieltämättä ihana :) Pitänee kesällä tehdä vielä kunnon kaupunkikierros eikä keskittyä aina vain kauppoihin. Keväällä Kungsträdgården on parhaimmillaan silloin, kun kirsikkapuut kukkivat. Jos et ole niitä kokenut niin suosittelen!

Pitänee ensi kerralla houkutella parempi puolisko myös aamiaispöytään. Se vetää vertoja hotelliaamiaiselle!