maanantai 5. kesäkuuta 2017

Paluu kuntosalille synnytyksen jälkeen

Pitkään odotettu paluu "kunnon" treenien pariin tapahtui viime viikolla, kun jäsenyyteni Elixiassa aktivoitui kuun viimeinen päivä. Ensimmäisenä päivänä suorastaan ryntäsin Elixiaan ja ai että, kyllähän se hyvää teki. Eve pääsi samalla ensimmäistä kertaa lapsiparkkiin ja hyvin tuntui viihtyvän. Miksipä ei olisi viihtynyt, sillä henkilökunta vaikutti supermukavalta ja meidän pihan muut äidit ovatkin henkilökuntaa kovasti kehuneet hiekkalaatikon äärellä.
Suurimpana haasteena salin aloittamisessa raskauden ja synnytyksen jälkeen koen ehdottomasti sen, etten vain aloita liian rankasti treeniä. Monet ovat ihmetelleet kuinka "jo nyt" olen palannut takaisin kuntosalille, mutta tässä täytyy muistaa, että jokainen meistä menee omien tuntemuksiensa mukaan ja treeniluvanhan sain jo kuukausi takaperin. Liikunta on kuitenkin itselleni tärkeä juttu ja haluan käydä salilla itseni vuoksi enkä sen vuoksi, että jotenkin häpeilisin muuttunutta vartaloani ja haluaisin esimerkiksi pudottaa painoa rajusti. Hieman kärjistetysti sanoen oma paikkani ei ole sohvan nurkassa nyhjöttämässä ja surkuttelemassa tulleita raskauskiloja suklaalevyn kera. Tarkoituksena on myös jatkaa tavoitteellista treenaamista kilpaurheilun parissa, joten nyt on hyvä aika lähteä baby stepsein liikkeelle.
Ensimmäiset treenini ovat olleet 40 minuutin mittaisia ja treenit ovat sisältäneet kevyttä aerobista sekä muutamia selkää avaavia liikkeitä sekä jalkaprässiä. Oma selkäni on murtunut kuusi vuotta sitten ja yöllinen kyljellään imettäminen aiheuttaa särkyjä selkään sekä hartioihin. Kevyet avaavat selkäliikkeet tekevät äärimmäisen hyvää ja nyt kun olen päässyt tekemään edes jotain, kivut ovat helpottaneet. Jalkaprässiä olen tehnyt huikeilla 20kg painoilla, sillä haluan aktivoida etureisiäni sekä saada jälleen tuntumaa polviini. Raskauden jälkeen portaiden laskeutuminen on tuottanut vaikeuksia, joten koitan saada jalkoihini pikku hiljaa lisää voimaa.

Treenien aloittaminen on tehnyt kyllä kaikista eniten hyvää pääkopalle. Treenien parissa saan päivittäin sen oman hetken ja pystyn ihan oikeasti keskittymään vain itseeni ja siihen miltä juuri minusta tuntuu. Tästä on hyvä jatkaa :)

8 kommenttia:

  1. Kiva saada jatkossa taas treenipostauksia. Tsemppiä treeneihin! :)

    VastaaPoista
  2. Hyvä sinä, varmasti mahtava fiilis päästä treenailemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyllä! Kyl se liikunta on vaan mun juttu :)

      Poista
  3. Oikeasti jatkuva toimistotyö rasittaa paljon omaa selkää ja lääkärit on sanonut että käymällä salilla saa lihaksiin virtaa ja pystyy pitämään kropan mintissä vaikka ei tavoittelisi sitä bikini fitnessiä. Ite huomaan heti että selkäkivut lievenee kun käy urheilemassa jotain, mutta pitäis itekkin koittaa päästä tuonne salille asti! Tsemppiä sulle ja toivottavasti Eve viihtyy sielä kivojen tätien kanssa kun treenaat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin rasittaa. Kyl sen töissä ollessaki heti huomas kun ei ollu hetkeen tehny mitään. Eve on viihtyny tosin hyvin. Eilenki nukku sitterissä niin menin sitte jatkaa vielä treenejä et sai nukkua :D

      Poista
  4. pakko kysyä, että mistä toi sun vesipullo on, ihan sairaan söpö! tsemppiä treenailuun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on Socin pullo elikkä Stadiumista! :) Kiitos tsempeistä <3

      Poista