sunnuntai 21. tammikuuta 2018

FitFarm Bikini Challenge: eroon ylipainosta

Sain viime viikon sunnuntaina hyvän idean aloittaa FitFarmin Bikini Challenge-nettivalmennus tällä viikolla. Satuin näkemään mainoksen Facebookissa ja niin minusta tuli mainoksen uhri. Oikeastaan yhdeltä istumalta klikkasin valmennuksen ostoskoriin ja onnekseni sen pystyi maksamaan myös Smartumin liikuntasaldolla. Tämä viikko on siis menty uudella ruokavaliolla.

Entä sitten tuo ylipaino? Painoindeksin mukaan olen ylipainoinen, tosin vain kolmen kilon verran, joista tämän viikon aikana on sulanut jo 1,3kg pois. Toki nämä ovat nesteitä, mutta suunta on silti oikea. Tänään olo on ollut ihanan keveä ja vatsa on huomattavasti vähemmän turvoksissa kuin vielä viime viikon sunnuntaina.
Kuva ensimmäiseltä BC:ltä vuodelta 2014
Tämä on itselleni jo neljäs FitFarmin Bikini Challenge, joten homma on tuttua. Ruokavalio ja treenit ovat suht samat kuin aiemminkin, vaikka tosin tässä valmennuksessa hiilareiden syklitykset ovat käytössä. Käytännössä tämä tarkoittaa päiviä, jolloin toisina päivinä hiilaria on ruokavaliossa enemmän ja toisina vähemmän. Koska imetän edelleen, noudatan muita runsashiilarisempaa dieettiä. Salilla en myös ole tällä viikolla käynyt, sillä salikorttini on valitettavasti tauolla helmikuun 10. päivään saakka. Ensi viikolla on kuitenkin tarkoitus käydä töiden jälkeen uimassa sekä treenaamassa työpaikkani alakerran salilla. Aamureippailua tulee onneksi tehtyä joka aamu, kun vien Eveliinan päiväkotiin.
Vaikka valmennukseen tosiaan kuuluu suurena osana myös treenaaminen, ruokavalio on dieettaamisessa tietysti se tärkein osa. Monet mieltävät dieettaamisen pelkäksi painon pudottamiseksi, mutta itse koen sen kehon muokkaamiseksi. Haluan olla kiinteämpi ja ennen kaikkea haluan saada vanhat jakkuni jälleen istuviksi. Tosin imettämisen lopettaminen jossain vaiheessa ratkaisee tämän ongelman varmasti parhaiten.  Ruokavalion sanotaan dieetillä olevan myös yksipuolinen eikä silloin saa herkutella, mutta itse olen viikonlopun aikana syönyt mm. hyvää pihviä, tortillapizzaa sekä suklaavanukasta. Herkkua vaiko tylsää kanariisirahkaa? Jokainen päätelköön itse :)

Treeni- ja valmennuskuulumisia tulen varmasti päivittelemään tänne useasti. Alkumittoja en valitettavasti pystynyt ottamaan, sillä mittanauhani on jossain mystisessä paikassa. Mitään painotavoitetta minulla ei ole, vaikka toki ainakin niistä kolmesta ylipainokilosta olisi tarkoitus päästä eroon tämän 10 viikon aikana. Sen nyt ei pitäisi olla mikään mahdottomuus!

Sattuuko täällä olemaan muita bikinillä samaan aikaan? :)

8 kommenttia:

  1. Et varmaan tienny, mut mie myös ;) Se on muuten jännä juttu, miten on indeksin mukaan ylipainonen, vaikkei varsinaisesti vielä pullukalta näytkään. Mut miusta on hyvä, et sie ja mie ollaan reagoitu tähän heti, koska on paaaaljon helpompi pudottaa viisi kiloa kuin 30 kiloa!

    VastaaPoista
  2. No en ikinä ois arvannu et sä oot myös! ;D 5kg pitäs joo olla helppo homma ja onhan sitä joskus lähteny melkeen 15kg:kin :o Tosin silloin paino laski jo niin alas, ettei ollu hyvä ollu eikä sitä vaa'an lukemaa pidä liikaa tuijottaa etenkään jos treenaa salilla. Lihaksikas 60kg on ihan eri asia jo kuin "lihakseton" 60kg. Tsemppiä meille molemmille bikiniin! Pysy erossa pähkinäpussista ja Tobleronesta :DDD

    VastaaPoista
  3. Hyvin on lähtenyt, mutta noin suuri määrä just ikävästi nestettä :) Semmonen hyvä luotettava pudotusmäärä tasaisesti tekee ehkä niitä kestäviä pudotuksia. Pudotin viimevuonna huhtikuun ja heinäkuun välissä 7 kiloa juuri parantamalla ruokavaliota, eli treenaamalla saisin vielä vaan paikat kiinteämmäksi. Olen myös pysynyt onnistuneesti pudotuksessani, jee! :)

    www.finnlandsnorsk.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehottomasti tasainen tahti on paras niin tuloksetkin sit pysyy :) Hienosti oot pudottanu kans painoa ja hyvä jos suunta on pysyny oikeana, hyvä sä! :)

      Poista
    2. Kiitos, toivottavasti sä saat myös hyviä pysyviä tuloksia ja ainakin postausten perusteella oot edennyt hyvin!

      Poista
    3. Homma etenee kyllä just niin hyvin kuin voi toivoakin vaikka tähän asti on menty ilman salitreeniä. Nyt kun nekin saa mukaan niin kroppa alkaa varmasti muokkautumaan vähän eri tyyliin tietty :) Hyvillä fiiliksillä voi kuitenkin jatkaa!

      Poista
  4. Mä olen kans muutama vuosi sitten kokeillut tuota bikini challengea! Mulla vaan ei tahdo toimia se että kiellän kaikki herkut itseltäni kun sitten haluan vaan kahta kauheammin niitä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässähän saa syyä vaikka mitä hyvää! :D mun suosikit on tortillapizza, mansikat ja juusto, proteiinisuklaavanukkaat, Lohilot, lista on pitkä! Toki jokainen tekee niin kuin itelle parhaiten sopii :)

      Poista